کارت های pvc

حفاظت از نوار مغناطیسی در کارت pvc

کارت مغناطیسی

در این مقاله به بررسی حفاظت از نوار مغناطیسی در کارت pvc خواهیم پرداخت. یکی از انواع کارت پی وی سی هوشمند کارت های مغناطیسی هستند که کارت های کشیدنی نیز به آنها می گویند. بر روی این کارت های هوشمند نوار مغناطیسی قابل مشاهده است. به عنوان مثال در کارت اعتباری، کارت بانکی، کارت هدیه … این نوارها را می توان دید. این نوارها قابلیت ذخیره سازی داده ها را دارند.

داده‌ها بر روی نوار مغناطیسی ذخیره می‌شوند تا بعدا توسط یک خواننده کارت بازیابی شوند. اطلاعات روی نوار کارت از طریق یک خواننده مغناطیسی و با یک حرکت می‌تواند خوانده شود. نوار کارت های مغناطیسی با تماس فیزیکی با یک کارتخوان مغناطیسی خوانده می شوند. بنابراین استفاده از یک نرم‌افزار خاصی برای نگاشت داده‌ها به روی یک نوار مغناطیسی مورد نیاز است. اطلاعات خوانده شده در قالب بارکد ثبت می‌شود. که در مقاله ذخیره سازی اطلاعات در کارت های مغناطیسی توضیح داده شده است.

روش های جلوگیری از آسیب نوار مغناطیسی

کنار هم  قرار ندادن کارت های اعتباری

کارت های  مغناطیسی را در کیف پول در بخش های جداگانه ای بگذارید. پشت کارت ها که دارای نوار مغناطیسی است روی هم قرار نگیرند. زیرا باعث آسیب به کارت می شود.

دور نگه داشتن از آهنرباها

یکی از موارد دیگری که به کارت و نوار مغناطیسی آسیب می زند آهنرباها می باشند. بنابرین حتی اگر کارت شما در جیب  یا کیف پول است ، از آهن ربا دور نگه دارید. زیرا امواج مغناطیسی آنها تاثیرات منفی روی کارت گذارده و تمام اطلاعاتی را که در نوار مغناطیسی ذخیره کرده اید را پاک خواهد کرد.

تهیه کردن محافظ کارت

برای محافظت بیشتر از کارت ها یک محافظ تهیه کنید. کاور یا پوشش جداگانه ای برای قرار دادن کارت اعتباری یا کیف های پلاستیکی ساده یک راهی برای محافظت کارت ها از میدان های مغناطیسی و آلودگی ، خط و خش می باشد. همچنین این کیف ها با جلوگیری از اسکن کارت در مقابل کلاهبرداری از آنها محافظت می کنند.

دور نگه داشتن از امواج مغناطیسی

از قرار گرفتن کارت های مغناطیسی در معرض منابع امواج مغناطیسی مثل دستگاه MRI جلوگیری کنید. زیرا امواج قوی این دستگاه ها سبب مخدوش شدن تراشه ها و اطلاعات این کارت ها می شوند.

دور نگه داشتن از برچسب های امنیتی

در بعضی از فروشگاه ها قسمتی را برای قرار دادن اشیای ارزشمند در نظر گرفته اند که تحت تابش مستقیم امواج مغناطیسی دوربین ها قرار دارند. کارت اعتباری خود را در مکانی که با برچسب امنیتی مشخص شده اند قرار ندهید.

جلوگیری کردن از خراش کارت

ایجاد ضربه و گرد و خاک ، سکه و . . باعث ایجاد خراش در کارت و نوار مغناطیسی می شود. خراش روی این نوارها یکی دیگر از عوامل کار نکردن کارت های مغناطیسی می باشد.

استفاده از کارت نوار مغناطیسی HiCo

کارت نوار مغناطیسی HiCo در برابر ضربه و صدمات مقاوم بوده و پاک کردن اطلاعات آنها نیز سخت تر می باشد. یکی از پیشنهادات ما استفاده از کارت نوار مغناطیسی HiCo است.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *