کارت شناسایی

فواید هولوگرام در کارت های شناسایی

هولوگرام

در این مقاله فواید هولوگرام در کارت های شناسایی مورد بررسی قرار می گیرد. هولوگرام یک برچسب نقره ای است با ظاهری شبیه به رنگین کمان که در برابر تابش نور تغییرات نوری رنگارنی دارند. آنها به صورت تصویر سه بعدی توسط لیزر ایجاد می شوند. این برچسب ها دارای جلوه ‌های بصری منحصر بفرد از نام یا آرم گرافیکی در لایه‌های سه بعدی مختلف هستند که به هیچ وجه قابل کپی برداری و تکثیر مجدد نمی‌باشند. این ویژگی باعث حفظ اطلاعات چاپ شده روی کارت و افزایش امنیت و اعتبار حرفه ای و  پیشگیری از دستکاری و جعل اطلاعات روی آن می شود. علاوه بر این ویژگی چاپ هولوگرام زیبایی بصری کارت را نیز به همراه دارد.

در واقع امروزه می توان گفت که یکی از روش های شخصی سازی کارت PVC چاپ هولوگرام روی این کارت ها است. آنها بر روی کارت پی وی سی مقاومت و طول عمر بالایی دارند و در انواع کاربرد کارت پی وی سی مثل کارت های شناسایی، کارت های هدیه، کارت های بانکی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند. از فواید چاپ هولوگرام بر روی کارت شناسایی این است که باعث افزایش امنیت کارت‌‌های پی وی سی شده و از کپی برداری و استفاده‌ های غیرقانونی از این کارت ها جلوگیری می کند. همچنین نکته مهم این است که چاپگرها نمی‌توانند طرح هولوگرام امنیتی را کپی کنند بنابراین کارت‌هایی که دارای چاپ هولوگرام هستند از کارت‌های تقلبی قابل تشخیص هستند.  چاپ هولوگرام قابلیت ترکیب با انواع تکنولوژی ها با توجه به نیاز مشتری را دارد که این باعث انعطاف و استفاده بیشتر از آنها در چاپ کارت ها می شود. اعمال ویژگی های امنیتی و ردیابی بر روی کارت های پی وی سی شامل هولوگرام‌ ها، انتن CHIP ،RFID های اطلاعاتی و یا نوارهای مغناطیسی می باشند.

چاپ هولوگرام

به عنوان یک معیار برای امنیت بیشتر کارت‌های شناسایی، تعدادی از سازمان‌ها هولوگرام را انتخاب می‌کنند. هولوگرام و ورقه هولوگرافیک لایه ای به کارتها اضافه می کند که باعث دوام بیشتر و همچنین ظاهر حرفه ای تر می شود. از همه مهمتر، آنها به محافظت کارت در برابر دستکاری و جعل و تقلب کمک می کنند.

دو مورد هولوگرام وجود دارد: هولوگرام استاندارد و سفارشی. طراحی‌های استاندارد شامل لمینت هولوگرافیک که به آن “over laminate” نیز گفته می شود و بسیار کم هزینه تر است اما در عین حال بسیار موثر می باشد. Over laminate رول فیلمی است که با طرح های هولوگرافیک در فیلم مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از چاپگرهای کارت شناسایی با قابلیت‌های لمینت طراحی شده‌اند تا هولوگرام را در طول فرآیند چاپ به سطح کارت شناسایی متصل کنند.

چاپگرهای لمینت

چاپ هولوگرام با کارت پرینترها و چاپگرهای کارت پی وی سی انجام می شود. برای چاپ هولوگرام روی کارت pvc چاپگر را برای چاپ هولوگرام که می‌تواند ساده یا طرح‌دار باشد تنظیم کنید.

چاپگرهای با قابلیت لمینت شامل موارد زیر است:

  • Fargo HDP5600
  • Zebra ZXP Series 9
  • Magicard Prima 4

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *