قیمت کارت PVC و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت چاپ کارت pvc

قیمت چاپ کارت PVC تحت تاثیر عوامل گوناگون متغیر است که به ویژگیهای کارت و تکنولوژی چاپ آن بستگی دارد. ما در این مقاله به بررسی قیمت کارت PVC و عوامل تاثیر گذار بر آن می پردازیم.

امروزه استفاده از کارت های پی وی سی در بسیاری از مشاغل رایج می باشد. همچنین در بسیاری از سازمان ها و مراکز دولتی از کارتهای  PVC به عنوان کارت هوشمند برای کنترل تردد و اهراز هویت استفاده می شود. از کاربردهای این کارت ها می توان به کارت عابر بانک، کارت مترو و کارت های ورود و خروج اماکن نظامی اشاره کرد. کارت شناسایی از ساده ترین نوع کارت های پی وی سی،  می باشد که بسیار پرکاربرد است. کارت هوشمند از دیگر موارد این نوع کارت است، که قیمت چاپ آن نیز بیشتر از کارتهای ساده است.

عوامل موثر بر قیمت چاپ کارت pvc

  1. نوع کارت pvc
  2. اندازه کارت PVC
  3. طراحی کارت PVC
  4. تک رو یا دو روچاپ کارت PVC
  5. نوع لمینت کارت PVC
  6. تکنولوژی چاپ کارت pvc

نوع کارت pvc

از جمله مهمترین عواملی که بر قیمت گذاری کارت های پی وی سی تاثیرگذار است  نوع آنها می باشد.  کارت های پی وی سی به را در انواع ساده و هوشمند و مغناطیسی می توان چاپ نمود. که هر کدام از آنها مناسب برای چاپ نوعی از کارت ها می باشند.

اندازه کارت PVC

اندازه عامل مهمی در چاپ کارت های پی وی سی برای اهداف خاص می باشد زیرا برای هر هدف خاصی، یک اندازه خاص تعریف شده دارند. معمولا چاپ کارت پی وی سی در ابعاد استاندارد CR80 انجام می شود که می توان به سایز کارت های بانکی اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال، در برخی از مشاغل و سازمان ها امکان استفاده از کارت‌های بزرگ وجود ندارد و شخص باید اندازه‌ کوچک‌تر را استفاده کند، واما در برخی از سازمان‌ها استفاده از کارت های در ابعاد بزرگتر اهمیت ویژه‌ای دارد و بنابراین شخص باید مطابق با نیاز و دستور سازمان اندازه کارت خود را انتخاب کند.  به همین دلیل هزینه و قیمت چاپ این نوع کارت ها در مقایسه با اندازه های استاندارد بیشترمی شود.

طراحی کارت PVC

از موارد دیگر که می تواند روی قیمت چاپ کارت تاثیر بگذارد طراحی کارت PVC است. برخی از مراکز و سازمان ها طراحی کارت ها را خود انجام می دهند و یا از طرح های آماده کارت استفاده می کنند. اما سازمان هایی هم هستد که می خواهند برای تبلیغات کسب و کار خود طرح های منحصر به فرد و خاص استفاده کنند. آنها طراحی کارت های پی وی سی خود را به طراحان حرفه ای و یا مجموعه های فعال در صنعت چاپ داده تا طرح مورد نظرشان را چاپ کنند.

تک رو یا دو روچاپ کارت PVC

برخی از مشاغل می‌توانند متناسب با اهداف خود برای چاپ کارت PVC، چاپ تک رو یا دورو را انتخاب کنند. به عنوان مثال کارت های ساده مانند کارت ویزیت به صورت یک رو می توان چاپ کرد اما در چاپ کارت شناسایی باید از دو طرف کارت استفاده شود زیرا اطلاعات زیادی برای درج روی کارت وجود دارد. در چاپ تک رو علاوه بر اینکه سرعت چاپ کارت را بالاتر می‌برد، هزینه نهایی را نیز کمتر می کند. ولی چاپ کارت PVC به صورت دورو باعث افزایش هزینه نهایی چاپ و حتی سرعت چاپ می شود که از مزایای این نوع چاپ می توان به فضای بیشتر طراحی که در اختیار افراد قرار می‌دهد اشاره کرد. همچنین چاپ کارت به صورت تک رو یا دورو نیازمند پرینتر خاصی است که بر هزینه چاپ تاثیر می گذارد. زیرا برخی از چاپگرهای کارت قابلیت چاپ کارت دورو را ندارند و باید در صورت ممکن آن ها را ارتقا بخشید و یا از دستگاه دیگری استفاده نمود. همچنین چاپ کارت دورو به دلیل وجود اطلاعات زیاد نیازمند مواد مصرفی بیشتری است.

نوع لمینت کارت PVC

لمینت کارت های PVC دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه هستند و همچنین باعث افزایش دوام و طول عمر بیشتری کارت می شوند. لمینت یک لایه سلفون نازک و شفاف است که پس از چاپ کارت روی سطح کار کشیده می شود. استفاده از لمینت در این کارت ها قیمت چاپ کارت را بالا می برد.

تکنولوژی چاپ کارت pvc

معمولا در چاپ کارت های پی وی سی از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده می شود. به دلیل متفاوت بودن هر یک از این روش ها با دیگری که شامل مراحل مختلفی می باشند، قیمت آنها با یکدیگر تفاوت دارد. از چاپ دیجیتال برای چاپ کارت با تیراژهای پایین استفاده می شود که قیمت آن بالاتراست. چاپ افست نیز برای چاپ تیراژهای بالا با طرح ثابت مناسب می باشد که قیمت مناسبترو پایین تری نسبت به چاپ دیجیتال دارد.

شرکت مای فارگو یکی از مجموعه های فعال در صنعت چاپ و طراحی انواع کارت پی وی سی با قیمت مناسب می باشد.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به گفتگو بپیوندید؟
مشارکت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *